petek, 26. julij 2013

ZLOGLAŠEVANJE - zadnja runda odprtih odgovorov zmagovalcu N'Toku


Dogola


Dragi N'Toko,

hvala za part deux (ex machina). Medtem ko se moji srbeči prsti potapljajo v tipkovnico, me v kotičku razpoložljivega uma kljub temu skrbi, da sva postala predvidljivo holywoodska in da bo zato izplen nadaljevanja slabši. Nima veze. Končajva že s tem.

No, če so tebe klicali k raztrgu kapitagliste Bagole in k šiljenju čekanov namesto svinčnika, so mene pozvali k neukvarjanju s to nezaustavljivo, a hkrati nepremakljivo debato in me spraševali o tem, kdo sploh je ta N'Toko. Eni so celo mislili, da si temnopolt in ne priviligiran beli moški. Tako oba živiva v utvari, da sva relevantna lika. A zdaj morava vseeno biti za zgled. Vsaj pri nivoju debate, pri čemer je večini spremljevalcev ta najina zagmašnost očitno bolj všeč od zagamanosti.

Najprej mi dovoli delitev javnosti po moje. Če so včasih bili pankerji in šminkerji, so pa danes hejterji in lajkerji. To je, kot se za oglaševalca spodobi, banalna razdelitev, saj bodisi predvideva, da je ideološki naboj pankerjev kar izpuhtel, ali to, da se lahko sleherni dandanašnji hejter, ki na časovnice izbruha svoj črni žolč, okiti z duhom (pravih) anarhistov. Šminkerji oz. lajkerji smo pa itak kot zlati prinašalci. Rep sem in tja v frekvenci ventilatorja, sopihajoč jezik vedno na voljo za prijazen obliz, sposobnost razumevanja, zakaj smo kregani, ko se podelamo na sredino Trga revolucije, pa blizu nič. Jaz sem torej zlati prinašalec kapitalizma, ti si žolčebruh kritične javnosti. Prvi ima božanjski kompleks in si želi samo božanja, slednji pa prvega želi prevzgojiti s palico. Jaz bom zmagal, če me bodo božali, ti boš zmagal, če me ne bodo.

Zato je zmaga tvoja. Sam si za potrebe debate, za katero si napovedal, da boš šel na vse ali nič, namreč zvito uporabil pojma dobro in zlo. Progo si si torej zakoličil kot da bi bil sam svoj trener. Z "Maximise, MassiMaze" bi usloganil to tvojo pretkano strategijo, če mi dovoliš, da sem malo poceni kreativen. Kaj bi se torej trudila s kolumnami, glavo mi raje kar napiči na kol. Kolumna se že itak premeče v um na kol. Zmagal si, ker ima sistem, ki ga po tvoje predstavljam prav jaz preveč mankov, manijakov in money-jakov, da bi bilo o možnosti dobrega tu sploh mogoče razpravljati. Označen kot "zlo" se ti pa ne maram dobrikati za milostno šamponiranje in izpiranje. Čeprav mi z (w)indijskim pregovorom nudiš priložnost, da se potrudim, kljub temu nisem človek, ki bi tekmoval za slabe uvrstitve.

Še na hitro... Tudi za Slovenijo se zdi, da bomo, ne drugo, ampak tretjeuvrščeni. A Slovenija ima talent. (No pun intended.) Zato ga jaz ne dajem v narekovaje, saj se mi zdi, da je naša edina resnična valuta. Seveda lahko talent in kreativnost (kako priročno, mar ne?) pripišeš tudi tistim, ki so v tej državi odgovorni približno tako kot so odgovorni z verige strgani psi in psice v času gonitve. Zato lahko rečeš tudi, da so se vstaje zgodile zaradi kreativne zlorabe politične moči talentiranih pokvarjencev v zadnjih dvajsetih letih. A vstaje se niso morale zgoditi zaradi kreativnosti in talenta omenjenih, ampak zaradi latenta. In ta je v Sloveniji res zajeban bav-bav. (Kot Bavčar, za katerega, spoštovani N'Toko dvomim, da dobro spi.) Torej, zdi se mi, da smo skrajno zabluzili zato, ker smo kot narod lahko zgolj pohlepni ali zgolj pohlevni. Protesti so se zdeli lep dokaz, da znamo obračunati z obema pojmoma in si počasi pogledati v obraz. A oprosti, takoj ko smo, pardon, k temu se več ne smem prištevati - takoj ko ste odvrgli oklep, je na delu že spet pohlep, saj protesti kar naenkrat pripadajo zgolj nekaterim. Dajmo vsi po vrsti malo odrasti. Lepota Slovenije je, da lahko vsi že v pleničkah segamo po krmilu.

Ob pronicljivi analizi in prijaznih Top5 nasvetih, kako se lahko prikupim kritični javnosti, se pa mestoma še spozabiš. Tako mi daješ še napotke v imenu ljudstva. Tu si, dragi N'Toko, obuvaš prevelike čevlje. Charlie Chaplin si jih je nadel z razlogom. Zato, da je učinkovito zabaval množice in zato, da je bil všečno karikiran. Če pa hočeš biti alfa kritičen, ali v tvojem primeru - če moraš biti alfa kritičen, pa naj te korak le ne zanaša v takšne očitne, čeprav - kot midva narcisa dobro veva - mamljive pasti.  

Da ne bova s kazanjem prstov spet pristala v rdečih obratih, ti, dragi rdeči brat, čestitam za zmago, za tvoje izvrstno polemiziranje in za tvoje preproste zaključke. Ne razumi narobe, to je vrhunski kompliment. V mojem svetu se preproste stvari namreč najbolje prodajajo. Natežje je biti kakovostno pop in tvoja formula odgovorne in pravične prihodnosti se lahko dobro prodaja. Če boš pri tem kdaj rabil tudi tržnokomunikacijsko pomoč pa veš, kje laj(k)am.

Počuti se dobrega, Aljoša.



4 komentarji:

  1. Odlicen razmislek danasnjega casa iz zornega kota nase genereacije (X?) obeh dveh, ki te sili k razmisljanju. Veseli me, da se v tej dezeli se da pisati brez sovraznega tona in pesimizma. Brano z uzitkom.

    OdgovoriIzbriši
  2. Res, da se že v izhodišču nisem poistovetila s prisvajanjem vstaje, z zmerjanjem ljudi in s kritikami kampanje, ki je zame čisto trendovska, ampak nekje vmes sta se mi oba, Aljoša in Miha, zazdela pretirano idealistična. OK, treba je zagovarjati svoje stališe in vidva sta ga. Oglaševalec/kreativec vs. upornik.

    Kar mi je bilo ves čas zanimivo, je bil vajin vpliv name. Vmes sem ugotovila, da sem bila pozimi salonska (ne)upornica, ampak del jezne zombi nacije si *itak* ne želim biti. Nimam tega v sebi. Najbolj nepričakovano pa me je doletelo, da sem zaradi vajinega pisanja po več letih spet začutila naklonjenost do vseh marketinških štosov. Aljoša, osebna sem, ker le o sebi lahko pišem, ko so v igri mnenja in stališča. Če bi mene kdo vprašal, ti je uspelo spretno zastopati sebe, obenem pa še grde, umazane in zle oglaševalce, na koncu, če iščeta zmagovalca, pa še elegantno zmagati. Moj poklon.

    OdgovoriIzbriši
  3. Praktični nauk zgodbe je sledeč. Če želiš motive vstajništva uporabiti za komercialen namen, si moraš od ekskluzivnih lastnikov vstaje že v začetku zagotoviti pravico do izkoriščanja njihovega življenskega sloga. V celotnem postopku orisovanja vstaje je tudi obvezno sodelovanje izvirnih nosilcev uporniškega duha po tarifi, ki jo določi direkorat Vstaje glede na trenutno aktualnost vstajništva ...

    OdgovoriIzbriši
  4. Aljoša, spretno si zameglil bistvo N'Tokovega diskurza. Ali pa res ne razumeš.

    OdgovoriIzbriši